Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Inspirationsdag: Hållbarhet vid evenemang

april 20 @ 10:00 - 16:00

sek1450 – sek1950

Få motivation och inspiration i hållbarhetsarbetet!

Hur driver vi på hållbarhetsfrågan nu? Omvärlden ser annorlunda ut. Krig, inflation, skenande priser och en förändrad politik gör att det kan vara svårt att hitta energi i hållbarhetsfrågorna. Argumenten blir ofta att tiden inte räcker till eller en viss uppgivenhet. Det vill vi på Greentime ändra på!

Denna konferens vänder sig till dig som arrangerar evenemang och fokuserar på att ge dig motivation och inspiration i hållbarhetsarbetet. Kom och hitta kraften och fokus. Vi vill ge dig glöd och riktning! Ta tillfället i akt att dela kunskaper med andra likasinnade. Du kommer att ta del av goda exempel och få stöttning i ditt hållbarhetsarbete.

Varmt välkommen!

 

Förmiddagsprogram med start kl. 10.00

 

Välkomnande och trendspaning med Simon Strandvik, VD och grundare GreentimeSimon kommer att ge oss en spaning in i framtiden kring hållbarhet vid evenemang och berätta om besökares, medarbetares och samarbetspartners förändrade inställning till hållbarhetsarbetet.

 

Hållbarhet & sponsorpaketering med Björn Stenvad, VD Rättighetsbyrån 
Sveriges rättighetsinnehavare kan bidra till en bättre värld genom ex. ökad integration, bättre miljö eller ökad jämställdhet. Ta del av hur ni som arrangör kan lyckas bättre med er sponsorpaketering genom att sätta hållbarhetsfrågan främst.


Jämställdhet vid evenemang med Sara Wiggberg, jämställdhetsexpert
Hur går det konkret att arbeta med jämställdhet vid evenemang? Vad är viktigt att tänka på inom organisationen och vid planering av evenemang?

 

Klimatanpassning vid evenemang med Ida Åberg Berzén, Zeromission
Vad är viktigt att tänka på ur klimatsynpunkt när ni arrangerar ett evenemang, och hur kan klimatkompensation stärka ert klimatarbete? Ida ger er tips och råd på vägen.

 

Internationell utblick med Jan Peter Bergkvist, Sleepwell
Det rör på sig i omvärlden på den internationella hållbarhetsarenan. JP lotsar oss igenom en utblick i omvärlden och ger oss en bild av vad vi har att vänta.

 

Riksidrottsförbundet Hållbarhetsarbete med Leif Johansson, Riksidrottsförbundet
Leif ger oss en bild av hur riksidrottsförbundet arbetar med hållbarhet kopplat till internationella evenemang.

 


Evenemang som kommunikationskanal med Anna Pesula, hållbarhetschef
PS Occasion

Ta del av hur PS Occasion arbetar med att använda evenemang som kommunikationskanal för att uppnå en hållbar framtid. Anna kommer att dela med sig av flertal exempel.

 

11.30 Lunch (ingår i anmälningsavgiften)


Eftermiddagsprogram med start kl. 12.30

Best practice: Handbolls-VM med Thomas Björn, hållbarhetsansvarig VM i Handboll 2023
Vi får höra Thomas berätta om handbollens hållbarhetsresa till att bli första internationella mästerskapet i Sverige att certifiera sig enligt Hållbart Evenemang. Han ger sina bästa tips hur du lyckas i hållbarhetsarbetet. Vad är värdet för handbollen – och vad händer nu närmast i damernas VM

 

Best practice: Skara ostmässa med Peter Gustavsson, Skara kommun
Vi får ta del av framgångar och utmaningar i arbetet med att göra denna mässa så hållbar som möjligt.

 


Best
practice: THS Armada med Ajay Surya Gnaneswaran, hållbarhetsansvarig
Över 12000 studenter besöker årligen denna arbetsmarknadsmässa. Ta del av hållbarhetsansvarige Ajays insikter.

 


Produkter spelar roll med Elisabet Lim, Produkt – och kundansvarig Fairtrade
Varför är det viktigt att välja Fairtrade-märkta produkter? Och vilken skillnad kan ni göra genom era val?

 


Fokus hållbara kläder med
Johanna Nissén Karlsson, VD och medgrundare på Vividye
Johanna delar med sig av hur sina erfarenheter kring miljöpåverkan från kläder. Hon kommer också att visa en konkret lösning för hur kläder kan återanvändas.

 

14.00 Workshop (och fika)
I mindre grupper delar vi med oss av erfarenheter och idéer för att hjälpa varandra att agera mer hållbart.

 


15.20
Hållbarhetskommunikation med Elisabeth Trotzig, Reklamombudsmannen & Helén Iwefors, grundare Purpose PR 

Det är komplicerat att kommunicera korrekt när det kommer till klimatarbete och sociala aspekter av ens satsningar. Marknadsföringslagen ställer höga krav på miljöpåståenden och rädslan för greenwashing är stor. Helen och Elisabeth hjälper oss förstå hur vi kommunicerar schysst och undviker fallgroparna med både greenwash och greenhush.

 

16.00 Avslut med efterföljande mingel
Häng med! Vi bjuder på något att dricka.

 

Information om anmälan

Sista anmälningsdag är 11 april. Avbokning kan ske senast 5 april, därefter är anmälan bindande. Vid registrering kommer vi sedan att bekräfta er anmälan och be er skicka faktureringsuppgifter. Priset är 1950 kr ex moms. Medlemmar till Greentime har rabatterat pris, 1450 kr ex moms.

Välkommen att anmäla dig här 

Detaljer

Datum:
april 20
Tid:
10:00 - 16:00
Pris:
sek1450 – sek1950
Evenemang Kategori:

Arrangör

Greentime

Plats

World Trade Center
Stockholm, Sverige + Google Map